Sunday 6 April 2014

La Tahzan (Jangan Bersedih)

Assalamualaikum ! ! :)

Hmm..so what's happening lately?Currently sekarang tengah cuti mid sem..dan alot things happen.Haish,rasa macam awkward pulak nak tulis blog nii..Actually tak ada apa pun yang terlintas di fikiran saya.Maybe due to my mood.

Saya terfikir..(memang setiap hari ada je yang saya fikirkan.haha)perlu ke kita judge seseorang tu dari A-Z ?maksud saya..contohnya,bila kita kenal seseorang..kita berkawan dengan dia.tapi semua orang cakap yang dia tu seorang yang tak baik.perlu ke kita pengaruhi minda kita dengan pandangan negatif orang lain?Dan kalau betul pun apa yang kita nampak..perlu ke kita menjauhi orang tu sedangkan orang tu tak memudaratkan kita.Bagi saya,saya tak kisah semua tu,selagi dia masih seorang kawan yang baik,teruskan..

Sometimes,rasa sedih tu ada..orang buat salah dekat saya..tapi saya cuma diamkan diri.saya cuba buat yang terbaik.cukup mencuba.Tapi saya tak faham kenapa orang masih nak minta saya jadi lagi terbaik.kadang-kadang saya rasa penat.saya terpaksa lukakan hati orang lain untuk menjaga hati yang lain.In the end saya tetap rasa bersalah.saya memang tak sempurna.ada sesetengah part saya bukan yang terbaik.Tapi,kalau saya boleh terima kekurangan orang lain..kenapa yang lain tak boleh?

Tapi,cuma Tuhan yang tahu hati seseorang tu kan?Kita cuma manusia biasa..Banyak kekurangan dan sering melupakan antara satu sama lain..memang ini yang sudah dituliskan dalam hidup saya.So,saya cuma perlu bersabar sehabis mungkin..Lagipun,kita kena ingat,semua yang berlaku,ada sebabnya..so,tak boleh bersedih :)


Toodles ! ! ^_^

0 comments:

Post a Comment

 

My Life story Begins with . . . Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang