Sunday 1 June 2014

After all,Life Goes On..


Assalamualaikum ! ! :)

Hai ~ :)

Pertama sekali,saya nak ucapkan "HAPPY BIRTHDAY" to umi tercinta saya.hehe.hari ni adalah hari jadi dia yang ke-40 tahun.Alhamdulillah,Tuhan masih berikan nikmat kesihatan,kecantikan kepada umi..Hehe..Tapi,saya sedih jugak sebab pada harijadi dia iaitu tarikh hari nie,saya tak ada dengan dia..*sigh*
Well,at least we have alot of selfies together :D Bolehlah tengok-tengok untuk ingat balik..hehe..









That's her..40 years old with her little daughter ;)
Teringat pulak peristiwa masa umi lahirkan saya.saya cuma 7 bulan je dalam kandungan.Umi bagitahu yang dia tak nak dengan saya..dia siap joging lagi.(hahaha) Tapi,akhirnya..ni laa saya..Umi namakan "Nursyafawani(cahaya penawar hati)" dengan harapan supaya saya menjadi pengubat duka,penawar sakit kepada umi,keluarga dan semua orang..The one and only.Hehe..

Lepas tu,beberapa hari yang lalu jugak saya kehilangan atuk sebelah ayah saya.Sedih,memang sedih..saya langsung tak dapat nak balik untuk jenguk..Saya cuma dapat sedekahkan yassin untuk atuk.Masa ayah telefon pun,dia sedih sangat.ayah pernah bagitahu,tak payah nak sedih bila ada orang yang meninggal,sebab tu memang fitrah.Tapi,bila benda tu jadi dekat dia,perasaan sedih tetap ada..

Saya cuba untuk semangat balik..Tapi,environment di sekeliling saya buat saya susah nak kawal perasaan.saya tak nak nangis..Tapi,akhirnya saya nangis jugak.Orang yang saya kenal pun berubah..Saya tahu,people change..Saya cuma dapat berdoa jak..Susah saya nak gambarkan kesedihan saya.Tuhan yang tau..

Apapun,semoga Tuhan mengampuni dosa atuk,meringankan azab,dan memudahkan pertanyaan kubur..
Kita yang masih ada,kena teruskan kehidupan,dan paling penting,setiap hari kena ingat,Malaikat Maut sentiasa memerhati,kita tak tahu bila sampai masa kita pulak..
Last but not least,Soon saya akan menghadapi final exam..so,doakan saya yah ! :)
Not updating my blog until semester break ! :)

Toodles ! ! ^_^

0 comments:

Post a Comment

 

My Life story Begins with . . . Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang